Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
w Wodzisławiu Śląskim
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 1.
- Regulamin organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim, zwany dalej „regulaminem” określa szczegółową organizację i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład tego Inspektoratu.
- Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Powiecie – należy przez to rozumieć powiat wodzisławski i miasto Jastrzębie Zdrój;
- Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim;
- Powiatowym Lekarzu – należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim, jako kierownika Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej wchodzącej w skład niezespolonej administracji rządowej
- komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć: zespół, pracownięoraz samodzielne stanowisko pracy;
- Kierowniku – należy przez to rozumieć osobę kierującą Zespołem, a w przypadku zespołów ds. zdrowia i ochrony zwierząt, ds. bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego – starszy inspektor weterynaryjny, a w razie ich braku inspektor weterynaryjny, a w zespole ds. finansowo – księgowych główny księgowy.
- kontroli wewnętrznej – należy przez to rozumieć kontrolę przeprowadzaną przez Powiatowego Lekarza oraz kontrole przeprowadzane przez kierowników w Inspektoracie i w komórkach organizacyjnych obejmującą ogół czynności, których celem jest zapewnienie realizacji ustawowych zadań;
- wyznaczonych lekarzach weterynarii – należy przez to rozumieć lekarzy weterynarii niebędących pracownikami Inspekcji wyznaczanych decyzją administracyjną przez Powiatowego Lekarza do wykonywania ustawowych czynności Inspekcji Weterynaryjnej.
ROZDZIAŁ II
ZADANIA POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII
- 2.
Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz.
- 3.
Inspektorat wchodzi w skład niezespolonej administracji rządowej, jest aparatem pomocniczym Powiatowego Lekarza zapewniającym obsługę realizacji jego zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
- 4.
Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Lekarza należy w szczególności:
- zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budżetowymi;
- reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyrażającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu;
- wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu;
- udzielanie pisemnych upoważnień do podejmowania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej;
- zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w Inspektoracie.
- podejmowanie decyzji o skierowaniu lekarza weterynarii do wykonywania na obszarze powiatu czynności koniecznych do likwidacji zagrożeń epizootycznych lub zagrożenia bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego lub w przypadku, gdy jest to niezbędne ze względu na ochronę zdrowia publicznego albo dla zabezpieczenia gospodarki narodowej przed poważnymi stratami.
- 5.
1.Powiatowy Lekarz realizuje zadania wynikające z ustawy o służbie cywilnej, w tym:
1) wykonuje zadania dyrektora generalnego w Inspektoracie;
2) dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec członków korpusu służby cywilnej w Inspektoracie, chyba że ustawa stanowi inaczej;
- Powiatowy Lekarz wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku dla pozostałych pracowników nie będących członkami służby cywilnej;
- 5a
Powiatowy Lekarz w drodze zarządzenia powołuje spośród pracowników Inspektoratu komisję inwentaryzacyjną, do której zadań należy m. in:
- a) sporządzanie corocznej inwentaryzacji zapasów magazynowych,
- b) inwentaryzacja kasy Inspektoratu,
- c) dokonywanie spisu z natury majątku Inspektoratu,
oraz powołuje stałą komisję ds. oceny przydatności składników majątkowych Inspektoratu, do której zadań należy m.in.:
- a) sporządzanie wykazów materiałów przeznaczonych do upłynnienia, obniżenia ich wartości, zbędnych lub przeznaczonych do likwidacji
- b) przeprowadzanie likwidacji majątku w razie takiej konieczności.
- 6.
Powiatowy Lekarz w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Inspektoratu oraz właściwej organizacji pracy:
1) wydaje akty prawa wewnętrznego;
2) realizuje politykę kadrową, a także dba o należyty dobór pracowników Inspektoratu oraz podnoszenie ich kwalifikacji i skuteczność pracy;
3) gospodaruje środkami na wynagrodzenia pracowników Inspektoratu oraz innymi funduszami będącymi w jego dyspozycji, w granicach ustalonych w budżecie;
4) reprezentuje Inspektorat na zewnątrz oraz składa oświadczenia woli dotyczące jego funkcjonowania i gospodarowania jego mieniem;
5) wykonuje inne zadania określone w przepisach odrębnych, w szczególności z zakresu obrony narodowej, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej, ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych, finansów publicznych, zamówień publicznych.
ROZDZIAŁ III
ZASADY KIEROWANIA PRACĄ POWIATOWEGO INSPEKTORATU
- 7.
- W czasie nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego lekarza Weterynarii i lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków, działalnością Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza Weterynarii.
- W czasie nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza i jego Zastępcy lub czasowej niemożności wykonywania przez nich obowiązków , działalnością Inspektoratu kieruje osoba upoważniona pisemnie przez powiatowego Lekarza, jak również w przypadku nieobsadzenia stanowiska Powiatowego lekarza Weterynarii działalnością Inspektoratu kieruje osoba pisemnie wyznaczona przez Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii.
- Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii bezpośrednio podlega:
1)Zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt
2)Zespół do spraw finansowo-księgowych
3)Zespół do spraw administracyjnych
4)Samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej.
- Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii bezpośrednio podlegają następujące komórki organizacyjne:
1) Zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych.
2) Pracownia badania mięsa na obecność włośni (Terenowe Punkty Wytrawiania)
- Schemat organizacyjny Powiatowego Inspektoratu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- 8.
1.Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy, kierują kierownicy.
- W zespole do spraw zdrowia i ochrony zwierząt, w zespole do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych kierownikiem może być starszy inspektor weterynaryjny, a w razie braku inspektor weterynaryjny, a w zespole ds. finansowo – księgowych główny księgowy.
- 9.
- Kierownicy odpowiadają za:
1)należyte zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z obowiązującymi przepisami prawa;
2) porządek i dyscyplinę pracy;
3) merytoryczną i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw
4) prowadzą rejestry decyzji wydawanych w ramach danego zespołu.
- Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi do zatwierdzenia.
ROZDZIAŁ IV
STRUKTURA ORGANIZACYJNA POWIATOWEGO INSPEKTORATU
- 10.
1.W skład Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
- a) Zespół ds. zdrowia i ochrony zwierząt
b)Zespół ds. bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych
c)Zespół ds. finansowo-księgowych
d)Zespół ds. administracyjnych
e)Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej
f)Pracownia badania mięsa na obecność włośni – w skład Pracowni wchodzą terenowe Punkty Wytrawiania.
- Wykaz symboli oznaczających poszczególne komórki organizacyjne Powiatowego Inspektoratu stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
ROZDZIAŁ V
TRYB PRACY I ZADANIA POWIATOWEGO INSPEKTORATU
- 11.
Tryb pracy Inspektoratu określa szczegółowo regulamin pracy wprowadzony zarządzeniem Powiatowego Lekarza.
- 12.
Do zakresu działania Zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt należy prowadzenie spraw wynikających z przepisów o ochronie zwierząt, ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, przepisów o rejestracji i identyfikacji zwierząt, przepisów o weterynaryjnej kontroli w handlu oraz przepisów o wzajemnej zgodności, a także zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym, a w szczególności:
- profilaktyka i zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt, w tym zapobieganie ich wystąpieniu, wykrywanie i likwidowanie,
- realizacja krajowych programów zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
- rejestracja chorób zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi rejestracji,
- nadzór nad obrotem zwierzętami,
- nadzór nad targami, wystawami, pokazami lub konkursami zwierząt,
- nadzór nad prowadzeniem stacji kwarantanny, miejsc odpoczynku lub przeładunku zwierząt albo miejsc wymiany wody przy transporcie zwierząt akwakultury,
- nadzór nad prowadzeniem miejsc gromadzenia zwierząt
- nadzór nad prowadzeniem punktów kopulacyjnych
- nadzór nad prowadzeniem zakładów drobiu
- nadzór nad chowem lub hodowlą zwierząt akwakultury oraz rozrodem ryb
- nadzór nad prowadzeniem schronisk dla zwierząt
- nadzór nad chowem lub hodowlą zwierząt dzikich utrzymywanych przez człowieka jak zwierzęta gospodarskie
- nadzór nad utrzymywaniem zwierząt gospodarskich , w celu umieszczenia na rynku tych zwierząt
- nadzór nad stosowaniem substancji o działaniu hormonalnym , tyreostatycznym i beta – agonistycznym
- nadzór nad warunkami utrzymywania zwierząt
- prowadzenie rejestru podmiotów w zakresie swojego działania
- kontrola i nadzorowanie wykonywania czynności w zakresie profilaktyki, monitoringu i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt przez wyznaczonych lekarzy weterynarii
- sporządzanie dokumentacji merytorycznej w zakresie swojego działania
- realizacja czynności kontrolnych w zakresie IRZ w tym realizacja monitoringu dotyczącego identyfikacji i rejestracji zwierząt na terenie działania Inspektoratu
- kontrola gospodarstw utrzymujących zwierzęta gospodarskie pod względem wymogów wzajemnej zgodności
- aktualizacja krajowych planów gotowości na wypadek wystąpienia chorób zakaźnych
- 13.
Do zakresu działania Zespołu ds. bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych należy prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa żywnościowego i paszowego, a w szczególności:
- badania zwierząt rzeźnych i produktów pochodzenia zwierzęcego
- bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi oraz pasz, w tym ocena wymagań weterynaryjnych przy ich produkcji, wprowadzaniu na rynek oraz wywozie,
- zarządzania oraz informowania o ryzyku w celu zapewnienia wysokiego poziomu ochrony zdrowia i życia oraz zwierząt
- zarządzanie kryzysem związanym z zagrożeniem bezpieczeństwa żywności pochodzenia zwierzęcego , pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych – rozpoznawanie sytuacji, które mogą prowadzić do kryzysu i stosowanie odpowiednich środków zapobiegawczych i naprawczych
- wykonywanie nadzoru nad podmiotami prowadzącymi działalność nadzorowaną
- prowadzenie i / lub nadzorowanie rejestrów podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, w zakresie właściwości zespołu
- koordynacja programu badań kontrolnych obecności substancji niedozwolonych oraz pozostałości chemicznych, biologicznych i produktów leczniczych skażeń promieniotwórczych u zwierząt i w żywności pochodzenia zwierzęcego
- prowadzenie postępowań związanych z wykryciem substancji niedozwolonych, niepożądanych, zabronionych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń
- sprawowanie nadzoru nad stosowaniem pasz leczniczych w gospodarstwach
- prowadzenie spraw dotyczących świadectw eksportowych dla produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi i dla pasz
- przygotowanie projektów decyzji dla Powiatowego Lekarza
- rozpatrywanie skarg i wniosków , w zakresie właściwości zespołu
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie kompetencji zespołu
- współpraca z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Wojskowej Inspekcji Weterynaryjnej, Inspekcji Handlowej, Inspekcji Transportu Drogowego, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Inspekcji Farmaceutycznej, Inspekcji Ochrony Środowiska, ze Służbą Celną, jednostkami samorządu terytorialnego, organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Polskim Związkiem Łowieckim, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Policją, Państwową Strażą Pożarną i innymi służbami w zakresie właściwości zespołu;
- 14.
1.Do zakresu działania Zespołu ds. finansowo – księgowych należy w szczególności:
- opracowywanie materiałów do projektu planu finansowego, planu finansowego, harmonogramów realizacji dochodów i wydatków,
- prowadzenie rachunkowości jednostki;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- obsługa Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz zgodności ich z planem finansowym,
- dokonywanie kontroli formalno – rachunkowej dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, także pod względem oszczędności, skuteczności i efektywności wydatkowania środków finansowych .
- sporządzanie w terminie sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania oraz wykazywanie w tych sprawozdaniach danych zgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej;
- opracowywanie wymaganych analiz i ocen z wykonania planu finansowego Inspektoratu, przygotowywanie planów i analiz gospodarki finansowej Inspektoratu oraz dokonywanie kalkulacji kosztów wykonywanych zadań przez Inspektorat;
- sporządzanie sprawozdawczości finansowej, budżetowej oraz inne określonej w odrębnych przepisach dokonywanie kalkulacji kosztów wykonywanych zadań przez Inspektorat;
- monitorowanie i egzekwowanie realizacji dochodów budżetowych;
- prowadzenie płatności Inspektoratu w systemie Bankowości Elektronicznej „enbepe”;
- prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- naliczanie wynagrodzeń, wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniach, ustalanie podstawy do emerytury lub renty, rozliczanie podatku dochodowego pracowników oraz sporządzanie wymaganych w tym zakresie deklaracji i sprawozdań;
- bieżąca analiza poniesionych wydatków z rozdziału zwalczania chorób zakaźnych zwierząt oraz badania monitoringowe pozostałości chemicznych, biologicznych w tkankach zwierząt i produktach pochodzenia zwierzęcego, rozliczenia kosztów z podziałem na choroby.
- Prowadzenie gospodarki majątkiem Powiatowego Inspektoratu, polegające na przyjmowaniu i ewidencji księgowej majątku Powiatowego Inspektoratu, a następnie przekazaniu tego majątku do korzystania właściwym osobom.
- Główny księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości oraz za realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Powiatowego Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki, która obejmuje:
- a) przyjęte zasady rachunkowości,
- b) prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
- c) ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów w drodze potwierdzania sald i weryfikacji z dokumentami,
- d) wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
- e) terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych lub innych sprawozdań określonych w odrębnych przepisach oraz wykazywanie w tych sprawozdaniach danych zgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej,
- f) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą;
2)wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywanie wstępnej kontroli:
- a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych; pod względem formalno – rachunkowym; wpisanie kodu wydatku strukturalnego
4) przygotowywanie planów finansowych, innych planów i analiz gospodarki finansowej Inspektoratu.
- 15.
Do zakresu działania Zespołu ds. administracyjnych należy między innymi:
- 1) wykonywanie zadań sekretariatu w Inspektoracie, w tym m.in.
-prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych, w tym sporządzanie dokumentacji niezbędnej do prawidłowego dokumentowania zamówień publicznych
– zarządzanie teleinformatycznymi systemami wymiany informacji i bazami danych;
– umieszczenie na stronie internetowej Powiatowego Inspektoratu materiałów i informacji przygotowywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
– prowadzenie obsługi biurowej Powiatowego Lekarza Weterynarii, w tym również prowadzenie centralnych rejestrów wynikających z przepisów prawa oraz wykonywanie czynności kancelaryjnych;
– przyjmowanie, rozdzielanie oraz prowadzenie ewidencji korespondencji i przesyłek otrzymywanych, wysyłanie i prowadzenie ewidencji korespondencji oraz przesyłek wysyłanych
– udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych
– przestrzeganie właściwego obiegu dokumentów, zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
– prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do inspektoratu, rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej
– wykonywanie czynności kancelaryjnych; prowadzenie rejestrów pieczątek, pieczęci, odznak identyfikacyjnych oraz legitymacji służbowych, rejestru umów, prowadzenie rejestru upoważnień
- 2) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy członków korpusu służby cywilnej i pozostałych pracowników Powiatowego Inspektoratu;
- 3) koordynowanie sporządzania ocen okresowych pracowników;
- 4) prowadzenie ewidencji delegacji krajowych i zagranicznych;
- 5) wprowadzanie i bieżąca aktualizacja danych nowo zatrudnionych i zatrudnionych pracowników Powiatowego Inspektoratu do systemu kadrowo – płacowego;
- 6) zapewnienie ochrony danych osobowych w zakresie działalności zespołu;
- 7) prowadzenie spraw socjalnych osób uprawnionych;
- 8) prowadzenie archiwum zakładowego, zapewnienie właściwego przyjęcia akt do archiwum, przechowywanie akt, udostępnianie ich, jak również uzgadnianie z Archiwum Państwowym terminów i zakresu brakowania akt;
9) zapewnienie przestrzegania w Powiatowym Inspektoracie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
10) Obsługa systemu ePUAP,
- 11) prowadzenie dokumentacji i spraw związanych z użytkowaniem samochodu będącego własnością Powiatowego Inspektoratu poprzez prowadzenie rejestracji, ubezpieczeń komunikacyjnych, kart drogowych, okresowych przeglądów technicznych, remontów i napraw doraźnych samochodu,
12) prowadzenie magazynu jednostki
13) obsługa kasy gotówkowej podręcznej jednostki
- 14) czynności w zakresie wyposażenia pomieszczeń Powiatowego Inspektoratu w sprzęt, urządzenia techniczne i materiały biurowe oraz utrzymanie ich we właściwym stanie technicznym;
- 16.
Do zakresu działania Samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należą zadania związane z obsługą prawną Powiatowego Inspektoratu , a w szczególności:
1) sporządzanie opinii prawnych,
2) udzielanie konsultacji i porad prawnych;
3) reprezentowanie Powiatowego Lekarza Weterynarii przed sądami i urzędami;
4) opiniowanie umów zawieranych przez Powiatowego Lekarza
5) opiniowanie projektów aktów prawa wewnętrznego,
6) wykonywanie innych zadań określonych w przepisach odrębnych
- 17.
1.Do zakresu działania Pracowni badania mięsa na obecność włośni będącej Powiatowym Oddziałem do spraw badania w kierunku włośni Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Katowicach należy w szczególności:
1) wykonywanie badań zgodnie z wymogami obowiązujących norm, rozporządzeń, Instrukcji Głównego Lekarza Weterynarii oraz sprawdzonych procedur badawczych,
2) utrzymanie i potwierdzanie kompetencji do wykonywania badań oraz uzyskanie pewności, że badania te są na odpowiednio wysokim poziomie jakościowym,
3) przekazywanie klientom wiarygodnych, rzetelnych i użytecznych wyników badań,
4) stosowanie zwalidowanych metodyk badawczych,
5) prowadzenie zewnętrznej i wewnętrznej kontroli jakości badań, oraz szkolenie i udział w badaniach biegłości personelu Terenowego Punktu Wytrawiania.
6) Zapewnienie właściwych warunków środowiskowo – lokalowych dla Terenowego Punktu Wytrawiania,
7) Realizacja polityki jakości oraz celów ogólnych.
- Pracownia badania mięsa na obecność włośni ( Terenowe Punkty Wytrawiania), pod względem funkcjonowania systemu zarządzania jakością podlegają kierownikowi Zakładu Higieny Weterynaryjnej Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Katowicach.
ROZDZIAŁ VI
ZASADY PODPISYWANIA PISM I DOKUMENTÓW W POWIATOWYM INSPEKTORACIE
- 18.
- Pisma, dokumenty, umowy, porozumienia, decyzje administracyjne i akty prawne wydawane przez Powiatowego Lekarza Weterynarii przygotowuje właściwy pracownik, z którego zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
- Akty prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
- Pisma i dokumenty powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą,
2) głównego księgowego – w przypadku, gdy treść pisma lub dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
- Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę, a także za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
- 19.
Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia, których zostali pisemnie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
- 20.
Przelewy i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:
- a) Powiatowy Lekarz Weterynarii lub osoba, o której mowa w § 7 ust 1,
- b) Główny Księgowy albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza.
ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 21. 1. Traci moc Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim wprowadzony zarządzeniem Powiatowego Lekarza Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim nr 3 / 2011 z dnia 13 maja 2011 r.
Załącznik nr 1
do regulaminu Organizacyjnego PIW w Wodzisławiu Śląskim.
Schemat organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii – pobierz
Załącznik nr 2
do regulaminu Organizacyjnego PIW w Wodzisławiu Śląskim.
Wykaz symboli oznaczających poszczególne zespoły, samodzielne stanowiska pracy w
Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim:
Zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt | CHZ |
Zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych | HŻ-HP |
Zespół do spraw finansowo-księgowych | FK |
Samodzielne stanowisko do spraw obsługi prawnej | Op |
Pracownia badania mięsa na obecność włośni | |
Zespół do spraw administracyjnych | SK |